
Aby skorzystać z wiedzy fachowców z firmy SEO, odwiedź seo4.net.
Przedsiębiorstwa lub właściciele sklepów internetowych, którzy pragną, żeby dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podjęcie starań osobiście. Nie posiadając wiedzy w tematyce SEO i nie obserwując na bieżąco komunikatów o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – kluczowe – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, lecz nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przewidziany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że obok fachowców od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od grafiki, programowania, copywritingu i kampanii Google Ads, które służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Działanie dobrej agencji SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest sporo. Czym kierować się w toku wyboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych i kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że ma ona ogromne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się ciekawym portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest zakładka „Case study”. Przed podpisaniem umowy należy przeanalizować opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia i z jakimi trudnościami się mierzyła. Najlepsza agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, jak również dostarcza raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.
Drugi istotny aspekt to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o dodatkowe dane o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej indywidualnej oferty. To dane, których nie da się odszukać tak po prostu online, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO czy o najważniejszych dla klienta artykułach albo usługach, które potrzebuje wypromować.
Co o agencji SEO mówi system rozliczeń jaki proponuje?
Nieufnie powinno się podejść do firm SEO, które proponują współpracę z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu rozliczenie odbywa się wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 lub Top10). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny sposób rozliczeń, lecz wiąże się z wysokim zagrożeniem – można wszak uzyskać natychmiastowe rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, dlatego rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o opłatę za działania agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby opracować wnikliwy audyt SEO, a później zrealizować wszelkie przedstawione w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są dużo mniejsze.
Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]