Audyt SEO – jakie nieprawidłowości najczęściej ujawnia?

Na seo4.net zlecisz audyt strony internetowej.

Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza ewaluację spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem licznych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, szybkość wczytywania się strony, kod strony, strukturę nagłówków i wiele innych aspektów. Poza samym wyliczeniem błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się również zalecenia co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod względem zgodności ze normami W3C, zawartości strony, użyteczności, a także prawidłowości kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by znalazła ona wszelkie błędy na stronie i – co najistotniejsze – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – płatny czy darmowy?

Online jest masa stron oraz narzędzi, za pomocą których można w mgnieniu oka i bez opłat wykonać audyt SEO strony internetowej. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Minusy? Długo by wyliczać. Okrojone dema czy też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeśli już wykażą jakieś błędy na stronie, to z reguły nie wszystkie. Wiele błędów (np. w kodzie) uchwycić można tylko w trakcie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję należy zaczekać z reguły od tygodnia do około 30 dni. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go wykona. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich istotnych błędów obecnych na stronie. Jeżeli strona została utworzona na ogólnodostępnym szablonie albo na platformie typu Shoper czy Magento, to problemów do poprawy może być wiele. Gdy strona wolno się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na najistotniejsze dla klienta frazy, to również są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym rozwiązaniem.

Jakie błędy wykrywa SEO audyt?

Odpowiednio zrealizowany audyt SEO może odkryć szereg wad witryny, w szczególności:

  • brak czy też źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • jakość kodu strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji desktopowej oraz mobilnej

.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Copyright © . All Rights Reserved