Krótko o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron - poznaj więcej szczegółów o tej usłudze

Istnieją 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– miasto (np. “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Stare Miasto”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do odbiorców przebywających w konkretnym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie może rywalizować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny rodzaj pozycjonowania to trafne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Kluczowe jest również to, iż rośnie tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe puma Turin II białe sklep online,
– golarka Eldom G42 srebrna,
– smartfon Huawei P8 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne przede wszystkim dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Światowe Dni Młodzieży lub Święto Pracy. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. W większości wypadków trzeba zainicjować je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść strony internetowej.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Copyright © . All Rights Reserved