
Poznaj dalsze szczegóły o private blog network.
Aby konsument odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale również zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy regularnie dodawane są do niej kolejne rzetelne i użyteczne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – proste pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a następnie zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową lub agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są na ogół używane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały starannie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie należy poświęcać mnóstwo czasu na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny i adres e-mail bądź telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także zakładka w internetowym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Druga interesująca metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, rzetelne teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim z doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami, doradztwem finansowym oraz zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO